Följ eller dela gärna:

Facebooktwittergoogle_plusinstagrammail

ITS Köksmaskin

Fick idag ett ”fantastiskt erbjudande” om att köpa en köksmaskin från ITS för endast 990kr, som brukar kosta 5890kr, som det står i erbjudandet.

”Jättehög kvalité och pengarna tillbaka om du inte är 100% nöjd” står det i erbjudandet. Men vad är det som gäller egentligen? Är den så bra som dom skriver så måste man ju nästan köpa. Jag googlade i kanske 2min innan jag bestämde mig för att inte beställa någon köksmaskin. Vet inte om jag hade gjort det ändå men blev lite sugen pga köttkvarnen :). Men vilken skit det verkar vara. Så till er som bakar eller lagar annan mat, BESTÄLL INTE DENNA KÖKSMASKINEN FRÅN ITS, med tanke på hur många som är besvikna. Denna maskin kan man köpa eller få erbjudande om från flera ställen. Dom säljer även bestick som verkar vara skit..

Läs nedan vad kuriren skriver:
Paketbluffen utredd
”LULEÅ. Postorderbolaget ITS AB kan visa en beställning från en medlem i den familj som polisanmält företaget.
För två veckor sedan berättade Kuriren om en familj i Luleå som fått ett avi från posten om ett paket. Paketet kostade 785 kronor att hämta ut men ingen i familjen ville kännas vid att de beställt något.
Efter en kontroll på nätet beslöt de sig för att inte hämta paketet utan i stället polisanmäla avsändaren ITS postorder AB. Bolaget saknar både telefonnummer och adress i Sverige och en del bloggare varnar för att handla där.
Familjen var övertygad om att paketet var tomt och lämnade alltså in en anmälan till polisen.
Men ITS AB hävdar bestämt att en medlem i familjen beställt varor på företagets hemsida. Beställningen utgörs av köksutrustning. Bolagets vd och ägare Svein Bjarne Nesbö i Norge skickar Kuriren en kopia på beställningen, ett grytset i sju delar för 599 kronor som ska skickas till familjens adress i Luleå.
– Jag har varit i kontakt med dem och de har helt enkelt glömt beställningen, säger han.
Nesbö berättar att han och familjen är överens om att paketet ska gå i retur utan kostnad för familjen.
– Vi tar tillbaka varorna, det är enklast så, säger han”

http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=5725158


Facebooktwittergoogle_plusinstagrammail

42 Responses to “ITS Köksmaskin

  • Men guuuu, tur du inte köpte nån!Tycker att bladet påminner om det jag fått genom facket, vi köpte ett grytset.

  • Carina Andersson
    8 år ago

    Riktig skitmaskin!!! Vispade grädde 2 ggr i den, och inte ens de klarade den av! Så, köp den inte vad ni gör!

  • Kvalificerat skitsnack vill jag säga. Har köpt både bestick och köksmaskin och är fullkomligt, helt nöjd! Är ni konkurenter som eller vad är det frågan om?

    • Carina Andersson
      8 år ago

      Definitivt INTE!! MEN, man kan kanske tro att du själv eller nån i din nä
      rhet jobbar där?? I så fall kanske du kan förklara för mej, varför jag inte hört ett skit från dom sen dom fick tillbaka min trasiga maskin före jul!! Nu har hela januari gått, och fortfarande inte ett livstecken från dom! Fy tusan! Bedrövligt företag, som borde bojkottas totalt! ( Det är väl inte för intet dom står med på Svensk Handels varningslista….?)

      • Maggan
        7 år ago

        Besticken är det absolut inget fel på …. rejäla & inget skräp.rekommenderar varmt att köpa detta set!
        Och jag varken är släkt eller jobbar på företaget.

  • Ja tyvärr är det allt för många som klagat, och det är ju mycket skumt att det inte finns adress eller telefonnummer till någon i Sverige. Då kan man ju inte räkna med någon snabb service direkt.

    • Margaretha
      7 år ago

      Det finns visst en svensk adress till ITS och så även ett telefonummer . Har både adress och telenr iaf =)

      • Ok. Konstigt att så många inte fått reda på adress eller nummer tidigare då. Men företaget kanske har skärpt till sig 🙂

      • Maj-Britt Hedefur
        7 år ago

        Har köpt ITS köksmaskin i april 2012. När jag startade den idag luktade det bränt och började ryka. Vet någon vart man vänder sig, för det måste väl finnas en garanti. Läser ITS detta är jag glad om ni mailer mej och meddelar vad jag skall göra.

      • Maj-Britt Hedefur
        7 år ago

        Hej. Kan du vara bussig och ge mig adress och telefonnummer så jag kan kontakta företaget, är själv företagare och det är brukligt att man inte har hemligheter för sig, det blir ingen bra handel av det. Ha en bra dag.

      • Hej!

        Kan du ge namn och nummer till ”Maj-Britt Hedefur” så hon vet vart hon skall vända sig?
        MVH Martin

      • gustaf
        7 år ago

        Har du telefon nummer till företaget som heter ITS postorder AB
        så är tacksam om du kan skicka på denna adress.
        Hälsninger Gustaf Antonsson

  • hämtade ut min köksmaskin och blev lite chockad över storleken. har inget skåp där den får plats så den fick gå tillbaka. ringde och fick info hur jag skulle gå till väga. skickade tillbaka maskinen och fick betala full frakt eftersom det inte var fel på varan, vilket är helt ok. Fick pengar tillbaka både för maskinen och den ena frakten. Det tog 3 veckor från att jag lämnat in varan till jag hade pengarna på kontot. Helt nöjd.

  • Margareta Karlsson
    7 år ago

    Tyvärr har jag redan köpt en den 21/9 , testade den 26/9. Köttkvarnen fungerade inte alls och blandaren inte heller. Det var ju för detta jag köpte assistenten. Jag ringde o klagade men fick till svar att jag INTE får lämna tillbaka den då jag har använt den.. Jag HADE tänkt behålla den men när den inte fungerar är den inte värd priset. Kan någon tipsa mig hur jag ska göra nu?

  • Jag hade nu tänkt beställa en köksmaskin från ITS, men efter att ha läst dessa kommentarer så har jag blivit definitivt säker på att aldrig göra det!
    Var ju lite misstänksam innan hur man kan sälja den så billigt, men tänkte att om jag inte blir nöjd med den ska så kan jag ju alltid skicka tillbaka den.
    MEN då får jag se här att man INTE FÅR SKICKA TILLBAKA DEN NÄR MAN ANVÄNT DEN!!!!
    Hur ska man då kunna veta om man är nöjd med den eller inte?????

    Alltså är det inget seriöst företag! Vilken tur att jag hittade denna sidan!

  • Varnar verkligen för detta företag!!!!Köpt bestick som är skit och blev lovad ett knivset till varje order,som ej kom.Vid telefonsamtal med företaget och en Johan var han oerhört otrevlig och lade tom. på luren i örat på mig.

  • Fick erbjudande om denna maskin för 990:- , två stora blad som låg i tidningen (hör och häpna) ”Hem och hyra” alltså hyresgästföreningens tidning. Tyckte erbjudandet lät för bra så jag googlade nu, och tack och lov för det. Till saken kan nämnas att på det ena bladet med erbjudandet står tryckt ”Hem & Hyra” längst ner. Hur mycket har hyresgästföreningen blivit mutade med för att lägga in dessa lösa blad i sin egen tidning är min omedelbara tanke.

  • Ringde tidningen Hem & Hyra och ifrågasatte ITS reklamblad i deras tidning, men de slog i från sig och menade att vad folk skriver på nätet kan man inte lita på. Frågade då om de kollat med ARN o.s.v och de hade de gjort och inga ärenden fanns. Ringde själv ARN och det visade sig att mellan 2010 och 2011 har det kommit in 7 ärenden om företaget och två avgjorda till kundens fördel där ITS ej följt ARN:S rekommendationer. I de andra 5 ärendena har kund och företag gjort upp innan det avgjordes i ARN.

  • Bengt Fäldt
    7 år ago

    Här tycks okunnskapen beredas plats för att i sina inlägg vidimera det faktum att det är en samling, inte tomtar, utan töntar. Det kan väl vara någon som låter styra sina köp efter dessa odokumenterade omdömen. Jag har givetvis köpt denna, den senaste modellen utrustad med motor som klarar av de något extrema krav, jag eftersträvar vid dess nyttjande. Jag ser mig, med detta underlag, besitta erfoderlig kunskap för en offentligt framförd åsikt i frågan. Jag tilldelar således berörda köksmaskin betyg av högsta valör. Hade maskinen ej stått upp till vad som utlovats vid dess köp hade den retunerats till säljaren som hade setts återbetala köpeskillingen i enighet med distansköplagen. Till sist, försök att hålla en ton öch stil i era anföranden som ej påkallar någon form av gallring för sajtens bevarande.

    • Tur att man har yttrandefrihet här :).
      Intressant att du börjar med 2 meningar inte så väl anständigt språk, för att sen i sista meningen klaga på andras ton vad gäller detta inlägget. 🙂
      Men jag har lite svårt att förstå inlägget, men det kanske beror på att något ord saknas eller inte riktigt står rätt.
      Låter nästan som Bengt vore en försäljare?
      Men inga sura miner här! Högt till tak, där alla får säga sitt! :).

  • tyver har jag inte läst tidigare och köpte köksmaskin,har bara testad,varför fungerar alla dellar samtidigt?Imorgon kommer jag att testa igen .,jag är verkligen oroligt.mvh

  • Maj-Britt Hedefur
    7 år ago

    Hej ITS. Tack för fin service. Hälsningar Maj-Britt Årjäng

  • Hej!
    Igår lördag hämtade jag ut köksmaskinen mot postförskott. Glad i hågen, nu äntligen skulle jag fixa egen köttfärs, baka eget bröd m m. Sagt och gjort kommer hem, öppnar den stora kartongen med alla tillbehör, sätter ihop maskinen och skall starta den. Men vad händer då? jo apparaten fungerar ej om inte blendern är på plats. Jag var nyfiken på köttkvarnen och ville veta om den fungerade. Döm om min förvåning när jag provade köttkvarnen då fungerade alla delar samtidigt. Köttkvarnen tog väldigt lång tid och det som kom ut såg ut som grötmassa. Det måste vara något fel när alla delar roterar samtidigt. Grymt besviken.

  • Patrik
    7 år ago

    Hej på er alla!
    Har en adress och telefonnummer här: Its postorder ab, Maskingatan 6, 27430 Skurup.
    Tel 0243-559090

    • Christina K
      7 år ago

      Tack Patrik som skriver adress och telefonnummer till företaget!!!!!

  • Ida Lundkvist
    7 år ago

    Fick precis hem en avi om att jag hade ett paket att hämta ut. Kände inte igen att jag beställt något så ringde upp numret som stod på avin. Enligt dem har jag beställt en kökmaskin vilket jag INTE har gjort. Jag har fått hem informationsblad om denna maskin men tyckte erbjudandet verkade för bra för att vara sant och slängde det. Enligt kundtjänst skulle de nu iaf skriva in att jag inte beställt paketet och sa att jag kan bortse från avin och låta paketet gå i retur. Konstigt ändå hur en beställning kan ha gått fram utan att jag har gjort den.

    • Christina K
      7 år ago

      Kan du vara bussig och meddela mig telefonnumret till företaget eller mailadress?

      CK

      • Hans Johannesson
        7 år ago

        Tel: 0243-559090

        Mailadr kan vara: its@nettpris.eu

        När jag ringde för att klaga på ett inkassokrav, som gäller en redan bestald köksmaskin, ville de inte prata med mig, så de är inte särskilt seriösa.

    • Ann-Sofi Österberg
      7 år ago

      Akta dig för att låta paketet gå i retur utan att hämta ut det. jag gjorde så nämligen och har nu fått en anmodan från ett inkassoföretag på 1095 kronor för att jag lät paketet gå tillbaka utan att hämta ut det. Naturligtvis har jag bestridit denna faktura och funderar även på att polisanmäla företaget.

      • Hans Johannesson
        7 år ago

        Jag returnerade en trasig köksmaskin som hämtats ut och betalats. Senare erhöll jag en fungerande maskin, men nu sju månader senare får jag inkassokrav på köksmaskinen. De har inte tidigare skickat faktura och nu vill de inte prata med mig och reda ut det hela. Kravet har bestridits, så nu är det bara att vänta. Skulle egentligen vilja polisanmäla dem!

  • anneli
    7 år ago

    Det står i bruksanvisningen att man får inte köra den mer än 4 min max/gång, inte långa arbetspass för den maskinen.
    Är mycket missnöjd med min maskin men får inte pengarna tillbaka, nedan ser ni vad jag skrev till dem efter att ha pratat med dem i telefon och deras svar 100% nöjd är alltså samma som ångerrätten för dem

    Hej!
    Kontaktade er förra veckan när jag provat min nyinköpta köksmaskin, jag var inte 100% nöjd så jag ville ha pengarna tillbaka precis som det stod i reklamen.
    Mannen som jag pratade med hänvisade till Ångerrätten och nu när jag provat den så kan jag ju inte ångra mej längre och det vet jag, men jag försökte få mannen jag pratade med förstå att jag pratade om 100% nöjd eller pengarna tillbaka som det står när jag köpte varan, han sa bara att jag hade använt maskinen och då får man inte pengarna tillbaka. Hur kan man då veta att man är 100% nöjd om man inte för prova?
    En annan sak som det stod i reklamen var att man fick
    6 delar Solingen knivsett inkluderat
    det knivsettet var inga Solingen knivar men de var gjorda i ”Solinge” distriktet, det kändes definitivt som vilseledande reklam

    Hoppas på svar snarast
    mvh
    anneli

    Hei
    Det stemmer at om varen er brukt med mat i så er det for sent å bruke angreretten. Angreretten er for både kunde og selger. Kunden skal kunne angre kjøpet og sende varen tilbake i vesentlig samme stand som da de fikk den, og vi skal kunne selge varen ubrukt til andre kunder igjen.
    100% fornøyd eller pengene tilbake er da angreretten som er på 14 dager, utover dette må det evt være en feil med varen som går på garantien på den.
    Knivene er produsert av CS Solingen i Solingen, Tyskland.

    Med vennlig hilsen
    Kundeservice – Agnete
    International Trade Service AS

    • Christina K
      7 år ago

      Hej jag skulle vilja komma i kontakt med er. Jag har varit det tidigare angående en köttkvarn som inte fungerade. Vi fick skicka tillbaka den och har nu en fungerande. Men döm om min förvåning när det dimper ner två inkassobrev i brevlådan samma dag. Ett daterar 20/12 ett daterat den 21/12. Det skiljer 100 kronor från den ena dagen till den andra. Jag har inte köpt någon ny maskin, och har dessutom betalat den jag fått. Jag hoppas ni åtgärdar detta snarast. Jag kommer givetvis polisanmäla detta om det inte ordnar sig! Jag kommer också betala in till kronofogden under utredningstid och inte till inkassöföretag. Jag är mycket besviken över detta för tidigare kontakter för reklamation fungerade till syner problemfritt. Hur kan det då bli så här? Hoppas på snabbt svar!!
      Hälsning Christina

      • Bestrid till inkassoföretaget också så stoppas den processen upp tillfälligt!

      • Hans Johannesson
        7 år ago

        Samma sak har hänt mig, men nu gäller det en komplett köksmaskin. Jag har bestridit inkassokravet och avvaktar. ITS i Borlänge vill inte prata med mig om ärendet, så förutom att ha oordning på sin internredovisning är de oseriösa i sin kundkontakt.

  • Eva Bengtsson
    7 år ago

    Fick bestickset av min mor i present och tycker de är hur bra som helst! används dagligen & diskas i maskin ser fortfarande ut som nya, andvänt dem i 2 år nu
    Kan bara rekomendera dessa bestick!!!

  • Jag har läst kommentarena och dom stämmer!!
    Vilka inkompetenta idioter!!
    Det var allt jag ville säga.

  • Lasse Krohn
    7 år ago

    Hu då! så ni skräms, visste inte om jag skulle våga hämta ut grytorna och knivsetet som jag hade beställt via det reklamblad som bilagts tidningen Hyresgästen. Tomt var det ju inte eftersom det vägde 9 kg. Det var dock inget lurt med vare sig grytor eller knivset. Hög kvalitet rätt igenom, jag har visserligen inte provkokat grytorna än. men de känns lika gedigna som de Skultuna-grytor vi nu kommer att pensionera.

  • Juleet
    7 år ago

    Hej vet ni vad jag är nu rädd för köksmaskin att hämtas jag vill inte den vad ska man göra om jag ska inte ta ut från posten ? Kan ni var snäll och säg vad hände om jag ska inte hämta den

  • Hej! Jag är en av de personer som gick på reklamen i brevlådan. Köksmaskin för 990:- kanon tänkte jag. MEN jag var beredd på att det kunde vara ”skit”. En köksmaskin för det priset!!!! när de ute i butiken kostar från 2500:- till 9000:- Det kan vara något lurt.
    Jag chansade………….och hade tur! Min maskin fungerar fortfarand efter 1 år jättebra, jag hade tur, men jag visste vad jag gav mig in på, tog risken Köpte också kastrullerna. De är fantastiska ( förutom att handtagen blir varma men vad har vi grytlappar för?) Tycker det är väldigt synd om alla som blivit/känner sig lurade!!!!!!!!!!!! Man lär av misstagen…….eller chansningar man tar i livet!

  • Gerd Edström
    6 år ago

    Hej! Har köpt bestick från ITS som var hur fina som helst men efter en tid, kanske ett halvår, började dessa bli något missfärgade. Tog kontakt med företaget för att berätta att jag var lite besviken på detta men att jag inte hade någon förhoppning om att få skicka tillbaka varan och få pengar tillbaka eftersom det gått en tid och jag hade dessutom inget kvitto kvar. Efter mailande fram och tillbaka så godkänner dom att jag skickar tillbaka besticken och att dom skall skicka tillbaka pengarna. Det har nu gått närmare två månader sedan jag skickade tillbaka varan och jag har efter ett otal mail till ITS ännu ej fått mina pengar. Hade jag vetat detta så hade jag behållit besticken, hade kunnat ha dom till vardags. Ser ju att många känner sig lurade och jag fattar inte hur ett företag kan få fortsätta på detta sätt. Har gjort en bedömning av ITS på rejta.se, tycker att fler ska göra det. Man bör ju sprida detta på alla sätt. Ska själv ta kontakt med pressen och även Plus i svt.

    Att det finns enskilda personer som saknar moral men……ett helt företag! Ruggigt!!!!!!!!!!!!!

    • Gerd Edström
      6 år ago

      Fick mina pengar idag den 21/11 efter nära två månaders väntan, 13 påstötningar via mail och ett telefonsamtal. Kommer aldrig mer att köpa något från ITS.

  • Gerd Edström
    6 år ago

    Fick mina pengar idag den 21/11 efter nära två månaders väntan, 13 påstötningar via mail och ett telefonsamtal. Kommer aldrig mer att köpa något från ITS.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte.